تاریخ و فلسفه

تاریخ وفلسفه

تاریخ و فلسفه

تاریخ وفلسفه

خلاصه ای از کتاب مدرسه کیفی ویلیام گلاسر

خلاصه ای از کتاب 
مدیریت هدایتی - یادگیری مشارکتی

مدیریت بدون توسل به زور و اجبار

(مدرسه کیفی)از ویلیام گلسر

 

 

دکتر ویلیام گلاسر از سال ۱۹۶۵تاکنون در مدارس مختلف ایالات متحده آمریکا به عنوان سرپرست

 

، مدیر و مشاور مشغول به کار بوده است. اولین کتاب او برای معلمان با عنوان ـ مدارس بدونشکست ـ با استقبال میلیون‌ها معلم و مدیر مدرسه در سراسر جهان روبه‌رو شد.

اما هنوز تا تحقق مدارسی که در آن دانش‌آموزان با تجربه تلخ شکست تحصیلی روبه‌رو نشوند راهزیادی باقی مانده بود. به همین دلیل دکتر گلاسر در سال ۱۹۹۰مفهوم ـ مدرسه کٍیفی ـ را مطرحساخت ، مدارسی که در آن شکست تحصیلی وجود ندارد و همه دانش‌آموزان می‌توانند به کیفیتبالای تحصیلی دست یابند

. آموزش دادن در بهترین شرایط نیز کار دشواری است ولی نادیده گرفتن نیازهای دانش‌آموزان یامعلمان، این شغلِ ذاتاً دشوار را به شغلی غیرممکن تبدیل می‌کند. هر روش آموزش‌دهی که نیازهایدانش‌آموزان و معلمان را نادیده بگیرد، به شکست خواهد انجامید.

دکتر گلسر این کتاب را برای فراهم ساختن چارچوب نظری برای معلمان و برنامه‏ریزان مدارسنوشته است. او در این کتاب مؤلفه ‏های بنیادین مدرسه و کلاس درس کیفی را با مثال‏های عینی

ارائه داده است. وی در این کتاب «سیستم» آموزش و مدرسه را مسئول ایجاد شرایط یادگیری دانش‏آموزان می‏داند و از این روی در نیم قرنتلاش اخیر سعی داشته است چارچوب نظری وراهکارهای عملی مؤثر و مبتنی بر یک تئوری منسجم به دست دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.